Home » اخبار » کرونا چه تاثیری در گرفتن ویزا داشته است

کرونا چه تاثیری در گرفتن ویزا داشته است

متاسفانه روند فراگیری ویروس کرونا در صدور ویزای شینگن و ویزای کانادا هم وارد شد. اپیدمی ویروس کرونا یا کووید ۱۹ پس از ۲ ماه از گسترش آن در کشور چین وارد کشور ایران شد. این گستردگی سبب شد که به سرعت تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان دچار این بیماری شده و در بیمارستانها بستری شوند.

این سرعت در گشترش کرونا باعث نگرانی بسیاری از کشورها از جمله کشورهای شینگن شده و تصمیم به لغو پرواز ها به مقصد ایران و از مبدا ایران به کشور خود شدند. البته این نگرانی ها محدود به لغو پرواز ها نشده و تاثیر قابل توجهی هم در گرفتن ویزای شینگن نیز داشته است.

ویروس کرونا و لغو وقت سفارت ها

اولین اقدام برای اخذ ویزای هر کشور اخذ وقت سفارت آن کشور می باشد. در حال حاضر هموطنان زیادی برای نوروز ۹۹ قصد سفر به کشورهای مختلفی را داشتند و از قبل وقت سفارت اخذ کرده بودند. اما در حال حاضر به علت شیوع کرونا برخی سفارت ها به صورت موقتی اقدام به لغو وقت سفارت و یا جا به جایی آن به تاریخ دیگر یکرده اند. پس حتما قبل از مراجعه به سفارت حتما از لغو نشدن وقت خود مطئن شده و در صورت لغو نشدن آن با حتیاط کامل اقدام به حضور در محل سفارت کنید.

نکته مهم: هموطنان عزیز با توجه به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر مدت زمان گسترش این بیماری، از اواسط اردیبهشت ماه به طور کامل وضعیت به حالت عادی درآمده و همین موضوع سبب حجوم بالای درخواست ها و پر شدن وقت سفارت ها میگردد. لذا بهتر است اگر تصمیم به سفر در نیمه دوم فصل بهار را دارید از الان برای وقت سفارت خود اقدام کنید.

 تاثیر ویروس کرونا بر ویزای کانادا

تاثیر ویروس کرونا بر ویزای کانادا

همانطور که می دانید برای اخذ ویزای کانادا باید به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. کشورکانادا در حال حاضر در ایران کارگزاری برای صدور ویزا ندارد. در حال حاضر و با به وجود آمدن شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا امکان سفر به این کشورها برای انگشتنگاری ویزای کانادا وجود ندارد. برای همین باید برای اخذ ویزای خود صبر کنید.

اما جای نگرانی ندارد زیرا افرادی که اقدام به ثبت نام ویزای خود کرده اند مهلت انجام انگشتنگاری آنها از ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش داشته است. در این مدت با همکاری تمام هموطنان این ویروس در ایران ریشه کن خواهد شد و شرایط به روال عادی برخواهد گشت.

تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن

تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن نیز به دلیل تعطیلی برخی سفارتها در حال حاضر با مشکلاتی روبرو شده است. در حال حاضر آخرین وضعیت سفارت ها در ایران به شرح ذیل می باشد:

  • سفارت اتریش اعلام کرد که از تاریخ ۲۷ فوریه امکان صدور ویزا از طریق سفارت و حتی VFS وجوندارد و کسانی که قبل از آن پاسپورت را تحویل داده اند نتیجه از طریق پیک برای مسافر ارسال میگردد.
  • سفارت ایتالیا اعلام کرد که هرگونه مراجعه به سفارت ( ساختمان سفارت در جردن) لغو می باشد و همچنین از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ کارگزاری CKGS تا اطلاع ثانویه تشکیل پرونده جدید نخواهد داد.
  • سفارت آلمان یک باز زمانی از ۱۱ اسفند تا اطلاع ثانوی اقدام به تعطیلی نموده است.
  • سفارت لهستان بدون اعلام مدت زمان خدمات خود را ریالرای وقت دهی جدید به حالت تعلیق درآورده است وفعلا به وقت هایی که قبلا گرفته شده است خدمات ارائه می نماید.
  • سفارت هلند از تاریخ ۸ مارچ تا اطلاع ثانوی کلیه خدمات روادید را به حالت تعلیق درآورده است و کلیه وقت های این بازه لغو شدند.
  • سفارت دانمارک نیز کلیه خدمات روادید خود را به حالت تعلیق درآورده است.
  • سفارت فرانسه در حال حاضر خدمات ویزا را انجام داده و مشکلی در روند صدور ویزا با شهروندان ایرانی ندارند.

از این رو میتوانیم تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن را به وضوح مشاهده کنیم. پس بهتر است برنامه ریزی سفر خود را به اروپا چند هفته عقب تر بیاندازیم.

اطلاعیه و قوانین ورود به مرزهای کشورها

جدید ترین اطلاعیه و قوانین ورود به مرزهای کشورها:

  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشور(هما): از تاریخ ۲۱ اسفند کلیه پروازهای به مقصد اروپا هواپیمایی کشور به حالت قبل بازگشت.

 

  • اطلاعیه سفارت ایران در ایتالیا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در تاریخ ۲۱ اسفند ماه طی بیانیه ای اعلام کرد که ایرانیانی که در حال حاضر مقیم ایتالیا هستند و مهلت ویزای آنها در حال اتمام می باشد، ۶۰ روز به زمان ویزای آنها اضافه شده و در این تاریخ شامل قانون جریمه و اخراج از این کشور نمی شوند.

 

  • اطلاعیه درخصوص ورود به کانادا: نخست وزیر کانادا روز گذشته طی بیانه ای اعلام کردند تا اطلاع ثانوی ورود کلیه افراد بجز کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند و افرادی که شهروند آمریکا هستند به کشور ممنوع می باشد.

 

  • اطلاعیه جدیداتحادیه اروپا: در حال حاضر اتحادیه اروپا ممنوعیت ۳۰ روزه ورود به منطقه شنگن برای افرادی که شهروند اروپا نیستند و یا اقامت بلند ندارند اعلام کرد و تا پایان این ممنوعیت حتی با داشتن ویزای شینگن نمی توان به این منطقه وارد شد.

 

  • اطلاعیه سفارت ایتالیا: سفارت ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد روادیدی که به دلیل شیوع ویروس کرونا باطل شده و استفاده نمی شوند امکان تمدید ندارند و به دلیل اینکه اچحاف درحق دیگر مسافرها نباشد باید مجدد اقدام کرده و کلیه مدارک را به سفارت ارائه دهید و تغییری در روند درخواست مجدد نمی باشد.

 

  • اطلاعیه سفارت هلند: طبق آخرین اطلاعیه سفارت هلند امکان افزایش زمان ویزاهای صادر شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده نشده است وجود ندارد و باید مجدد درخواست داده شود.

 

  • اطلاعیه قوانین جدید ورود به اتریش: کشور اتریش در حال حاضر ممنوعیت ورود به این کشور را لغو کرده ولی امکان ورود به این کشور تنها با داشتن آزمایش منفی ویروس کرونا امکان پذیر است.

 

  • اطلاعیه کشور چک برای ورود به این کشور: قانون ورود به کشور چک در حال حاضر تا اطلاع ثانوی به این شکل می باشد که باید در هنگام ورود به این کشور یا ۱۴ روز قرنطینه شوید و یا آزمایشی مبنی بر منفی بودن آزمایش ارائه نمایید.

 

  • شرایط ورود به فرانسه: کشور فرانسه اولین کشوری می باشد که در حال بررسی این تصمیم است که مرزهای خود را تا پایان اکتبر سال ۲۰۲۰ بسته نگه دارد.

 

  • اطلاعیه کمیسیون اروپا درخصوص منع ورود به منطقه شینگن: کمیسیون اروپا از کشورهای اروپایی که بخشی از منطقه شنگن هستند ، و کشورهای مرتبط با آنها درخواست کرده است که بسته شدن مرزهای خارجی برای سفرهای غیر ضروری به اتحادیه اروپا را به مدت یک ماه و تا ۱۵ ماه مه ۲۰۲۰ تمدید کنند.

 

  • تمدید محدودیت ورود به آلمان: طبق آخرین اطلاعیه سفارت آلمان که در تاریخ ۲۷ فروردین اعلام شد، محدودیت سفر به این کشور تا ۶ خرداد ۱۳۹۹ تمدید گردیده است. همچنین این سفارت اعلام کرد افرادی که پیش از این اقدام به اخذ ویزا نموده اند در نظر داشته باشند که امکان تمدید اعتبار ویزا وجود ندارد و برای تغییر تاریخ ویزای خود باید درخواست جدید را همانند درخواست قبلی به دفاتر ویزای این کشور ارائه نمایند.

 

  • بازگشایی دفاتر انگشتنگاری کانادا: طبق آخرین اطلاعیه سازمان مهاجرت کانادا، از تاریخ ۷ اردیبهشت دفاتر وک در شهرهای: دبی و ابوظبی، اربیل و منامه بازگشایی شده و دفاتر شهرهای ایروان، تفلیس و بیروت در تاریخ ۸ اردیبهشت بازگشایی می شوند.