Home » مهاجرت » کشور پرتغال یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرتی

کشور پرتغال یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرتی

کشور پرتغال با طبیعت زیبا و دلربا با آب­وهوایی مدیترانه­ای و معتدل است که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی توجه بسیاری از گردشگران زیادی را در تعطیلات به خود جلب می کند.

فرهنگ و آدام و رسوم مردم پرتغال شباهت بسیاری به ایرانیان دارند، مردم پرتغال بسیار خونگرم، مهمان نواز و شاد می باشند. جالب است که حتی با وجود دستور پخت های متفاوت غذاهای پرتغالی، طعم و عطر این غذاها بسیار به مذاق ایرانیان شبیه و نزدیک است.

شرایطی مهاجرتی و سرمایه گذاری که کشور پرتقال به مهاجران خارج از اتهادیه اروپا از جمله تحصیل، کار، سرمایه گذاری در بخش های عمرانی از جمله خرید ملک و طرح های موجود برای افراد سرمایه دار و بازنشسته ارائه می کند؛ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

کشور پرتغال چندین سال است که قردادهای مربوط به عضویت در اتحادیه اروپا را امضا کرده است و اکنون جزو کشورهای حوزه شینگن محسوب می شود.

زبان رسمی این کشور زیبا، پرتغالی است اما به دلیل وجود گردشگرهای زیاد و سرمایه گذران خارجی بسیاری از مردم تسلط کاملی بر زبان انگلیسی دارند.

برای مهاجرت به کشور پرتغال راه های مختلفی مانند تحصیل، کار، ازدواج و… وجود دارد که هرکدام شرایط خاص خود را دارند.

راه های مهاجرتی پرتغالمهاجرت تحصیلی به پرتغال

یکی از بهترین، امن ترین و راحت ترین راه های مهاجرت به هر کشوری به خصوص کشور پرتغال، مهاجرت تحصیلی است.

تنها با درس خواندن در دانشگاه های معتبر کشور پرتغال می توانید از بیشتر امکانات رفاهی و بهداشتی و درمانی این کشور برخوددار شوید.

اکثریت دانشگاه های کشور پرتغال دارای رتبه های جهانی بسیار خوب و بالایی هستند، این دانشگاه ها پذیرای انواع تخصص های مختلف مانند علوم فنی و مهندسی،علوم تجربی و همچنین علوم انسانی هستند.

برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال نیاز دارید شهریه پرداخت کنید، رنج شهریه هر دانشگاه متفاوت است اما در مقایسه با دیگر کشورها اروپایی این دانشگاه هزینه های معقول تری دارند.

با این حال بورسیه و اسکالرشیپ های مختلفی نیز از طرف دانشگاه به دانشجویان پیشنهاد می شود که از این طریق می توانند هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنند.

دانشجویان با توجه به مقطعی که در حال تحصیل هستند می توانند ساعت مشخصی از هفته را مشغول به کار شوند. همان طور که اشاره کردیم خوشبختانه اکثریت مردم در کشور پرتغال بر زبان انگلیسی تسلط کافی را دارند و علاوه­بر این تحصیل در کشور پرتغال به زبان انگلیسی نیز موجود است.

مهاجرت کاری به پرتغال

قوانین کاری در کشور پرتغال و اتحادیه اروپا کارفرمایان را موظف می کند که در صورت نیاز به اسخدام نیرو خارجی، در وهله نخست اثبات کنند که طرح مورد نظر از نظر اقتصادی توجیه قوی دارد سپس در صورت تایید به او اجازه داده می شود تا سقف مشخصی نیرو کاری استخدام کنند.

کارفرمایان در این مرحله باید موقعیت شغلی خود را به مدت ۳ ماه در کشور پرتغال و سپس ۳ ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورت نبود گزینه مناسب می تواند نیروی کار خود را از کشورهای خارجی استخدام نماید. در مرحله آخر، کارفرما می تواند برای نیروی کار خود دعوتنامه همکاری را ارسال کند و در نهایت مدارک و قراین آن را به دولت پرتغال ارائه کند.

شرکت و کارفرما دعوت کننده حتما باید دولت را از حمایت کامل خود از نیرو کار مورد نظر، مطمئن کند و شرایط اقامتی کارمند خود  را محیا سازد.

تا زمانی که وضعیت کامل نیروکار مشخص نشود، فرد اجازه ندارد که با خود همراهی را به کشور پرتغال بیاورد. یکی از الزامات اخذ ویزا کاری در کشور پرتغال مسلط بودن به زبان پرتغالی یا انگلیسی است. نیرو کار می تواند با پرداخت ۳ تا ۴ سال مالیات و بیمه درخواست اقامت دائم کند.

مهاجرت پرتغالمهاجرت به کشور پرتغال از راه سرمایه گذاری

یکی از پرطرفدارترین راه های کسب اقامت و تابعیت کشور پرتغال سرمایه گذاری در این کشور است، بهترین سرمایه گذاری در پرتغال خرید ملک است.

از سال ۲۰۱۲ برنامه­ای به نام گلدن ویزا در کشور پرتغال در حال انجام است، بدین صورت که هر فردی با خرید ملک به ارزش حداقل ۲۸۰ هزار یورو می تواند اقامت کشور پرتغال را دریافت نماید.

در این روش الزامی برای حضور دائمی سرمایه گذار در کشور نیست و فقط کافی است در سال تنها ۷ روز در کشور پرتغال حضور داشته باشید.

 مهاجرت به کشور پرتغال از راه ازدواج

اگر مهاجری با یکی از اتباع کشور پرتغال ازدواج کند، می تواند پس از طی مراحل قانونی اقامت و تابعیت کشور پرتغال را بدست آورد.

دربرخی از کشورها کسب تابعیت از راه ازدواج، فقط درصورت ازدواج زن مهاجر به مرد تابع بدست می آید و زن تابعیتی مضاغف بر کشور خود بدست می آورد. البته در بعضی از کشورها هم تابعیت از زن نیز به مرد از طریق ازدواج داده می شود البته درصورتی که فرد بتواند پشتوانه مالی و حمایتی از همسر خود داشته باشد.

در کشور پرتغال هردو این قانون ها برقرار است و فرد تابع باید هزینه های یک سال زندگی همسر خود را در یک حساب مشخص تامین نماید و ازدواج باید رسمی بوده و در شهرداری ثبت گردد. علاوه براین باید مجموعه ای از فرم های مربوط به تابعیت ازدواج را پر و تایید شود.

بعد از گذشت تقریبا ۳ سال و انجام تمامی مراحل قانونی فرد می تواند به صورت رسمی مهاجرت کرده و درخواست اقامت دائم نماید.

یکی دیگر از راه های کسب اقامت در کشور پرتغال، مهاجرت از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی است. در این روش شما باید به دولت پرتغال اثبات کنید که از تکمن مالی خوبی برخوددار هستید و در زمان اقامت خود در کشور می توانید هزینه های زندگی خود و سایر افراد خانواده خود را تامین کنید.

یکی از نکات مهم این روش مهاجرتی این است که برخلاف دیگر کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، یونان و اتریش، فرد بعد از کسب اقامت اجازه کار را نیز در کشور دارد.

تمکن مالی مورد نیاز برای متقاضی اصلی حدودا به مبلغ ۹،۰۰۰ یورو است و برای دیگر اعضا خانواده همچون همسر ۴،۵۰۰ یورو و برای هر فرزند ۳،۰۰۰ یورو می باشد. فرزندان می توانند تا سن ۲۲ سالگی به عنوان همراه والدین برای کسب اقامت خود حمایتی اقدام کنند.

روش های مهاجرتی به پرتغالکسب تابعیت پرتغال از راه تولد فرزند

بسیاری از کشورها قوانین مخصوصی دارند که درصورت زایمان و تولد فرزند، مهاجر و فرزندش می توانند اقامت و تابعیت کشور مورد نظر را کسب نمایند.

در حقیقت دو نوع سیستم انتقال تابعیت از والدین به فرزند وجود دارد: سیستم خاک و سیستم خون. در سیستم خون انتقال تابعیت تنها براساس تابعیت والدین صورت می گیرد، یعنی مادر و پدر باید تابعیت پرتغالی داشته باشند. در سیستم خاک، تابعیت براساس قلمرو کشوری مشخص می شود، بدین شکل که اگر نوزاد در خاک کشوری به دنیا آید به او اقامت و تابعیت داده می شود.

کشور پرتغال از سیستم خون پیروی می کند و با تولد فرزند اقامت کشور او ارائه می شود. حتی نوزادی که در خارج از کشور از والدین پرتغالی متولد شده باشد، ملیت پرتغال را دریافت می کند.

توجه داشته باشید که درست است که طبق قانون فقط به فرزندانی تابعیت داده می شوند که پدر و مادر پرتغالی داشته باشند اما اگر مهاجران از راه های مختلف به پرتغال مهاجرت کرده و اقامت دائم را کسب کرده اند در صورت تولد فرزند به او نیز تابعیت کشور پرتغال داده می شود.

دارالترجمه رسمی الیت (۷۲۷) با مدیریت آقای امیر حسین برادر در خدمت شما عزیزان میباشد .